Monday, April 10, 2017

BIZAR

BIZAR
Duindagboekgedicht 57
Uitgewerkte Smarthone opname

Bizar dat je nooit weet wat dit duin je werkelijk vertelt. Het
kent onweer, regen en hagel, het ligt er bladstil of verwaaid,
in de nacht trekken sterren en maan voorbij.

Zonder mij bestaat zij weliswaar en ik in al mijn verklaren
kan haar niet evenaren afwisselender te zijn. Zo is zij grillig
in elk seizoen. Wolken die het landschap torpederen met
schichtige schaduwen.

Lente is op gang, maar in een spagaat mij hierin lief te kozen
of uit te kafferen in een ongeƫvenaarde razernij. Als ik een man
van weinig woorden was liet ik haar, maar ik bedenk mij er in
al mijn onkunde het er voorlopig niet bij te laten.

Dat zij naar mij luisterde, ook
al had ik dikwijls ongelijk –


Elbert Gonggrijp,  PWN duinen Bergen aan Zee,  maandag 10 april 2017
Foto Elbert Gonggrijp,  PWN duinen Bergen aan Zee,  10-04-17


No comments: