Friday, April 07, 2017

SEHNSUCHT

SEHNSUCHT
N.a.v. foto Suus Suiker


Niet te omarmen, onhandelbare heide. Ik vind hier plaats, ik
herinner mij de onbekende liefde. Er is zoveel te zeggen, niets
kent haast, niets is aaibaar. Het stugge gras en het onwetend
landschap van eenzame verten.

Kan ik hier van iemand houden, eeuwig dankbaar zijn dat ik
besta? Het is het genoegen van het raden, het is de vorm van
het blijvend willen weten, ongeacht welk seizoen.

Dat het oog zoekt naar een verstandhouding, jouw lichaam,
het wezen, eenzelfde ideaal. Maar het ligt er ongeacht, het ligt
er onverschillig voorbij elke vraag.

Waarnaar hunkerde je toen de tijd zich verstilde, zich
bewegingloos aan je voordeed? Het ontvouwde zich,
maar gehuld in pijnlijk zwijgen.

Hoe onherroepelijk haar open
einde, het heilig moeten missen
van lieve vrede –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef, 

donderdag 6 april 2017
Fotografe @ Suus Suiker


No comments: