Tuesday, November 28, 2017

KWESTIE VAN JAREN

KWESTIE VAN JAREN
Landjuwelen
Antwoord op Gemma
“ De zee was mild die dag “


De kleurrijke fantasie had rappe voetjes, hoorde
in elk geruis een uil. Of ik opa was en het haar kon
beamen dat wij het samen bespeurden, voorbij
de groep, voorbij de rest. Zij klemde mijn
hand stevig vast, bang voor het donker,
bang voor de heimelijke nacht.

Ik word ouder nu zij naast mij niet van mijn
zijde wijkt. Ik moet haar doen geloven dat alles
in haar kleine wereld klopt, ik moet haar
overtuigen dat alles mooi is en perfect.

Ergens klinkt de schrille kreet, een verheugend
dankjewel. Niets zichtbaar, maar toch. Terwijl zij
nog van alles leren moet, heb ik steeds minder
te onthouden.

Maar de hand die geeft en de hand die ontvangt
om samen op weg vertrouwen te vinden, zo dichtbij
kan ik zijn ook al weigeren soms de juiste
antwoorden waarom zij nooit vroeg –



Elbert Gonggrijp, 
Egmond aan den Hoef, 
dinsdag 28 november 2017
Fotograaf onbekend - Dark Forest


2 comments:

Unknown said...

Prachtig

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Dank je wel Alexander. Ik vind het altijd leuk als mensen hun waardering uitspreken over mijn gedichten, zeker op mijn weblog. Heel erg blij mee dus... Groet, Elbert