Tuesday, July 16, 2019

LAMENTO

Lamento


Op de ene of andere manier hoe jij je ook voelt,
wanneer heden en verleden niet meer samenvallen,
een bloesem losgerukt van de tak, ergens
verdwaald op het pad – 

Er valt geen logica van te maken. Dit is heimwee
naar een ongekend later, een vergeten vroeger.
Je denkt ergens aan, het verwerpt zich, het
vervaagt, vergaat –

Had ik gewild dat jij dit was nu jij duidelijk had
gezegd dat jij mij nimmer zou verlaten? Maar die
innerlijke stem van mij, die verdomd gehate
stem die nimmer en te nooit –  

Mocht er een God zijn waarom luistert Hij dan
niet terwijl ik praat, terwijl ik mij graag in alle vrijheid
een mens begeef ongeacht de pijn van het overal
van gescheiden zijn? – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 16 juli 2019


No comments: