Thursday, July 04, 2019

SPRAKELOOS

Sprakeloos
Voor mijn liefste Conny Lahnstein


Hoezeer ik mij ook over je verbaas ik zit er nooit
naast dat jij telkens mij overrompelt door wat jij
met mij doet. Hoe kan ik ooit hetzelfde voor
jou doen? Ik sta haast machteloos,

weet mij nauwelijks raad met mijn gevoel, jij
maakt van mij een dwaas, maakt dat ik hulpeloos
in mijn woorden vlucht en naar adem snak,
het is bijna ongelooflijk, maar waar.

Een kus is nooit genoeg, mijn armen zijn niet
wijds genoeg om al die liefde te omvatten, het
is bijna niet te bevatten – hoe te houden van
iemand die het dubbel en dwars verdient.

Daar sta ik dan en kijk je aan. Dit is wat ik
je probeer. Een poging maar, een eenvoudig
gebaar. Tot meer ben ik niet in staat nu
het om liefde gaat – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
donderdag 4 juli 2019


No comments: