Monday, November 24, 2014

TERWIJL JIJ -


 

 

 

TERWIJL JIJ –

Voor jou, nu jij hier ligt
 

Alles valt stil, maar de klok en de nacht en het slenterend uur. Jij
slaapt, ik schrijf, ik wil jou naderbij, jij weet amper iets, jij bent jij,
jij bent stilte, jij bent leegte, jij bent zoveel verder weg.
 

Er is geen geluid, alles zwijgt, maar het beweegt, het ruist, het is
een plek,  het is een gestalte die hier nooit is  weggeweest.  Er is
een vermoedelijk vaag gissen naar.
 

Ik hoor hoe jachtig mijn gedachten. Zij proeven woorden, zij willen
elk hun zinsverband, zij willen gehoord. Maar het moet nog jou,
jij bent zo volledig vacant. Ik zoek hierbij het passend gedicht.
 

Ik moet jou hier op dit papier, maar het tikt de tijd, het vraagt niets,
het is zoals het is, zo klinkt liefde, zo klinkt houden van. Zelfs nu ik je
mis, maar je bent er, ook als je slaapt, ook al besef je niets –
 

Elbert Gonggrijp,  Heerhugowaard,  maandag 24 november 2014 
 

No comments: