Monday, March 09, 2015

AUTUMN IN SPRING


AUTUMN IN SPRING

Hortus Botanicus Amsterdam
Mijn 50ste verjaardag


Soms heb ik mijn vrienden van horen zeggen,
maar spreken zij klare taal. Kijk, ik kan hier
fier met hoed en koffie de planten achteraf.
De Hortus kent zo 1,2,3 vermoeidheid niet.

De pen baant zich een weg in het blonde licht
van de lente. Ik zit in de luwte en bemin mijn
geliefde, aanschouw het snoeien vrijwillig,
de goedmoedige boom.

Mijn ogen maken foto’s van een trage hommel,
een lompe houtduif, een terloopse mus. Voetnoot
voor wie bereid is te beseffen. Er is zoveel meer
dan de wakkere wereld.

Laat mij dan een dichter halverwege, een
Abraham, een weifelende 50. Nergens een
afscheid, nergens nog naartoe, maar een
prangende vraag waarom –


@ Elbert Gonggrijp,  Amsterdam,  maandag 9 maart 2015
@ Foto's Conny Lahnstein













No comments: