Friday, March 06, 2015

AIRBRUSH

AIR BRUSH
A touch of spring
Voor de digitale nieuwsbrief “ Bladluis “ KNNV

De entree en het gezegende lam, de bloesem de
ongekende bedoeling, vermoedelijk de zang van
een zwartlakense merel. Het pril herkennen
van een eerder arriveren.

Het strijkt neer. Het echoot bruusk en fier.
Onomatopee van Grutto, Kieviet en Tureluur. De
eentonige Tjiftjaf de begeerte hoog te boven. Ik ben
hier gebleven, jij was hier om het even. Vanuit stilte
de leegte verdreven.

Hoe Hollands wil Moeder Lente. Ik schilder berucht
wolken in Gouden Eeuwen, ik maak populair houten
klompen en tulpen. Ik tover Speenkruid,  Kornoelje,
Hazelaar, vernevel voorzichtige tinten. Waar is de
liefde vervolgens?

Laat het zon of regen. Ik mild van gedachte, mals de
warmte en het geduldige gras. Over nieuw uitzicht
gesproken. Daar ligt het grazen, het wijds perspectief.
Waarheen te zullen gaan?

De enige ware merkwaardige verwachting –



@ Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  vrijdag 6 maart 2015

@ Foto's Elbert Gonggrijp,  waaronder in de Oudorperhout waar 3 maart de eerste Grutto's arriveerden en in de Beverkoog waar de Gele Kornoelje bloeide. (Beide gebieden in Alkmaar)









No comments: