Thursday, February 26, 2015

Het Katern " STURNUS " (Geboorte en opstanding)


De voorbereidingen voor het optreden van mij als Natuurdichter en mijn vriendin Conny Lahnstein als zangeres in OBA te Amsterdam op zaterdag 28 februari 2015 a.s. zijn nu in volle gang. 

N.a.v. een initiatief uit mijn tijd in Groningen in 1994 heb ik een formule overgenomen om mijn gedichten te presenteren en van de hand te doen. Het betreft een zogenaamde flyer die destijds het Gratis Literair Blaadje heette. Het bestond uit een A3 formaat vel dat opgevouwen tot een vierkant 12 vlakken bevatte die dan 12 stukken tekst konden worden voorzien. Gedichten, columns en verhalen. Een herkenbaar logo, een periodiek verschijnen. 

Ik ga nu hetzelfde doen met mijn(voorgedragen) gedichten. Een heus katern, een vorm van Nieuwsbrief voorzien van eigen foto's en inclusief Natuurdagboek. Het 0 nummer bestaat reeds.. Wij noemen het STURNUS....Een unicum in beperkte genummerde oplage van omstreeks 50 exemplaren. 

Dus...Zolang de voorraad strekt verwijs ik U naar mijn optreden in de OBA...

(De getoonde versie is nog het proefexemplaar.)

Het YouTube filmpje betreft de zgn. " Starling Murmurations " die ik ooit heb mogen aanschouwen en betrekking hebben op de bewegingen van de spreeuw, ja ...Sturnus Vulgaris...









No comments: