Monday, February 23, 2015

RETROGRADE

RETROGRADE
Improvisatie op muziek James Blake “ Retrograde “

Naakt de onvolledige dag. Niets geeft aan waarom,
ik leef het achterhaald,  niets blijft zijn eigenlijke
vorm. Kalmte draalt een overige zon, bedrukt de
lach, beklemt het onvolledig hart dat zich overig
acht.

James Blake prevelt zacht zijn zwanenzang.  Niets
wil zo vergankelijk als het vergeefse uur, zingt hij
zich verstild. De deuren de luiken moeten dicht,
maar wat met de tijdelijke liefde.

Hij schrijft argeloze letters, vervloeit zijn bedachte
bedoeling. O, benoem mij, maar sterf mij niet. Niet
hier, niet buiten deze gewilde tijd. Laaf mij aan al
wat dierbaar is, vang het laatste licht. Koester mij,
veracht mij niet –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  maandag 23 februari 2015

 

No comments: