Monday, February 23, 2015

DAT HET BEKLIJFT -

DAT HET BEKLIJFT –
Strandwandeling Egmond aan Zee,
Notities naar daar ter plekke gemaakte foto’s


Het duin ontaardt kwajongensgras. De bleke zon
smoort schrijnend winterlicht. Ik tuur de stugge
rijen kalvend zand. Twijfel geelt en blankt zich
schuchter de voorwaartse stap, vertraagt en
schraagt verlatingsangst.

Men woont de kust van steen tot steen altijd en
voorheen, het drukke dorp, nu koud en kil ten
ruste. Jij staat daar voornaam in gulle lach
verloren, in liefde grenzeloos daar waar ik
jou ooit broos verkoos. Letters nu verstoven
in onafgebroken zandpatronen.

Ik verblind in schittering. Ik zweef het netvlies
achterna, de traag verwijtende vogel. Hij bevriest,
zoals de vlucht verkilde. Ik heb je lief, zeg je, zoals
nu, ook nu het wintert. Het strand verkleumt
het allerlaatst betreden –




@ Elbert Gonggrijp,  Egmond aan Zee, Restaurant “  De Klok “,  zondag 22 februari 2015
@ Foto's Elbert Gonggrijp,  Egmond aan Zee,  zondag 22 februari 2015










2 comments:

heidi said...

Ik heb genoten van jullie, in de OBA

heidi said...

Ik heb genoten van jullie, in de OBA