Saturday, March 14, 2015

STILLE GETUIGE

Stille getuige
De morgen Merel
Integrale opname Smartphone


Het repeteert zichzelf een ongeluk de innige vrede. Terwijl
alles nog moet, ontvouwt het zich, draalt de morgen, doet het
zich uit de doeken, een baldadige Merel, niets voor ogen,
een duidelijk gissen naar.

Ik heb de wereld niet voor pacht en aarzel de zuinige toekomst.  
Dat jij hier ligt, de onschuldige slaapt terwijl ik een stille getuige,
eenzaam met mijn gedachten, peinzend van weleer.

Ik had je zo duidelijk voor ogen, maar het schemert naar
een vage belofte. Het zingt zich vanzelfsprekend, de lucht
zwanger, de tijd voorlopig, maar voorradig.

Het is een zondag, lui van gestalte, de koffie gedacht uit lege
glazen. Hoe vanuit de dageraad de nieuwe morgen. Ik denk je
alvast thuis tot een glimlach die jij nog niet beseft waarom –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  zondag 15 maart 2015,  6.06 uur






No comments: