Friday, January 13, 2017

KANTTEKENING



KANTTEKENING
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Sterren “


De ijle lijnen van schuim en al wat het met zich meetroonde.
Hoe de storm mij er aan de haren bij trok, hoe de golven mij 
ziedend overspoelden. Gedwee het aanspoelsel aan mijn

voeten om er het zieltogen in te herkennen dat vergeefs
zijn grenzen aangaf. Nergens houvast, dan dit bezoedelde
handschrift in het zand, weifelend of het wel echt bestond –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  vrijdag 13 januari 2017
Foto @ Conny Lanstein - Egmond aan Zee,  27 maart 2015






2 comments:

Unknown said...

wat een fijnzinnige waarnemingen mooi doorvoeld en knap verwoord ~ mooie foto ook

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Dank je wel lieve Anne voor je commentaar... Het is een van de 5 a 6 regels bevattende gedichten die ik nu aan het afronden ben... Dan zijn het sinds 10 december van het afgelopen jaar 100 gedichten in een reeks... Het hoort bij een Dichterdialoog met Gemma Elizabeth Huisman. Ik houd erg nu van deze vorm, maar wil ook wel weer terug naar de wat langere gedichten. Dan heb ik iets meer bewegingsvrijheid in mijn schrijven...Maar het was wel een mooie stijloefening... Groetjes Elbert