Tuesday, January 24, 2017

MYSTIEK

MYSTIEK
Duindagboekgedicht 44
Uitgewerkte Smartphone opname


In de omfloerste stilte doem je op, vind ik mijzelf rondom alsof het
God betaamde, maar met een degelijker naam. Zo vind ik jou: jij, die
ooit waarachtiger contouren schetste. Je laat mij aanstonds raden.

Lijnen die verdwijnen waar zij ooit tesamen kwamen raken nu in
witte sluiers omhuld. Dit doet leegte met levende dingen. Het vervagen
van paarden, het nauwelijkse geluid van hun onverschillig grazen.

De twijgen en de dalen een magisch toneel voor licht en nevel. Hier
ben ik alles wat ik zie. Een individu in een duin dat geen alibi herkent
dan zich er vooralsnog voor te verontschuldigen –


Elbert Gonggrijp,  PWN duinen Bergen aan Zee,  dinsdag 24 januari 2017
Foto's @ Conny Lahnstein,  PWN duinen Bergen aan Zee,  24/1/2017









No comments: