Wednesday, August 08, 2018

DOMEIN

Domein


Hoewel in alles het doodsvonnis
is ingebouwd, ondanks deze warme
beloftevolle zomer hier, ondanks
jou en mij in deze tuin.

Hier mag ik in alles wonen, zie
die ene rups die hetzelfde tracht
te doen door zich aan mijn oog
te willen onttrekken.

Liefde en geluk vieren hoogtij
in dit geniep. Daar waar ik je
ontmoet moet het bloemen
hebben bedoeld.

Zeldzaam in het verval die ene
dansende vlinder. Wat ik van je
herken kan overal ontdekt als
je haar toeval verstaat –



Elbert Gonggrijp,
tuin Egmond aan den Hoef,
maandag 6 augustus 2018

2 comments:

Hilly Nicolay said...

Je moet het kunnen verstaan, die tuin en alles wat er is.
Dan brengt het geluk door alles heen.

Wederom graag gelezen!

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Ik schreef in tegenhang tot alles wat ik als bezorgdheid eerder deelde over de droogte in de tuin. Dit was wat ik zag: de rups van een gehakkelde aurelia, een klein koolwitje. Die spaarzame momenten te koesteren....