Tuesday, June 11, 2019

DES TE MEER

DES TE MEER
Voor mijn liefste Conny Lahnstein


Hoe noemen wij deze tijd? Des te meer, desondanks,
niettegenstaande, maar wat desalniettemin? Ik zag de
rozen bloeien, de margrieten zwaaien met de wind,
herkende jouw wezen daarin.

Alhoewel, alledaags, maar al te vaak. Ik heb je lief,
tegendraads en tegelijkertijd de nabije toekomst
ten spijt. Tegen alle regels in, desalniettemin, hoe
vaak of min of meer.

Dit keer ben je mijn poging tot, mijn zicht op geluk,
de alledaagse dagen voor mijn part, maar vanuit mijn
hart dat niet anders kan dan dat, zie hoe het licht
nimmer zwicht.

Zie hoe alles balanceert in evenwicht. Hoewel ik
nooit weet waarom, de dagen stroef en stram, 
ondanks de vraag jij of ik( mits jij zo duidelijk
voor mij staat ) – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 11 juni 2019

No comments: