Tuesday, June 18, 2019

DICHTERBIJ DAN

DICHTERBIJ DAN
Voor mijn liefste Conny Lahnstein


Toen wij nog moesten, ik je niet begreep maar bedacht.
In hoeverre had ik je uit te vinden nu jij hier zo duidelijk
voor mij stond, nu alles zoveel liefde, zoveel jij?

Ik zag het aan de natuur, was die er niet altijd, nog
voor elk begrip, een lichaam, wij tweeën? Wij vreeën
met eenzelfde doel elkaar te leren kennen, wij wisten 

niet beter dan dichterbij. Zoals de natuur dat met ons 
doet, zoeken en vinden, leven en laten leven een eendere 
vraag, een haast onmogelijke. Maar ik raakte aan het 

onaanraakbare van het pogen iets te willen weten, van
hebben en ondervinden, zien dat niets bestaat dan enkel 
die stilte van de dag van vandaag – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 18 juni 2019 
 



No comments: