Tuesday, November 15, 2016

INTROVERT

INTROVERT
Voor de liefste


Verstild verdriet van een bloedeloze November
 een vergeefs timbre – een polyfone melodie
die uiteindelijk niet - het schaarse kwetteren
van spreeuwen ten spijt, het wentelen en
keffen der Kauwen.

Wat had ik jou te zeggen nu ik je aarzel, nu ik geen
idee heb van wie ik mijzelf zo graag? De gedachten
vallen vandaag gestaag uiteen en het uitzicht
beperkt zich tot het raam zonder enig besef.

De dag komt maar niet van de grond en mijn adem
stokt zoals mijn handen dat doen – zodra ik jou bewegen
zie tegen elk vorm van bederven in. Ik wil proberen wat  
jij met mij doet eender te hanteren.

Maar de tuin, het licht – ik sta daar en weet van
geen enkel oponthoud dan er mij telkens opnieuw in
te vergissen – hoe ik jou en jij mij. Wat zou ik je
werkelijk zeggen als ik het voor het zeggen had? –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  dinsdag 15 november 2016
Fotograaf onbekend " Zwerm Kauwtjes "














No comments: