UITSTEL
Inspiratie “ Execution “ van Ahnoni(Hopelessness, 2016)
Inspiratie “ Execution “ van Ahnoni(Hopelessness, 2016)
Mijn
universum zwijgt: de vrouw in modern westers kledij
krijgt acuut een nekschot, een man maakt zijn executie
op video mee, een gevangen journalist wordt levend
verbrand, gekooid en geboeid.
krijgt acuut een nekschot, een man maakt zijn executie
op video mee, een gevangen journalist wordt levend
verbrand, gekooid en geboeid.
Er
drijven eilanden vol plastic in de oceaan, door de
zure regen is er pijpestrootje en braam. Ik bedoel, alle
zure regen is er pijpestrootje en braam. Ik bedoel, alle
wonden tellen mee, hoe gering of diep dan ook.
Een
ijsbeer valt uit nood een walrus aan, dolfijnen werpen
zich doelbewust op de kust en de geldbeluste medemens
bouwt zich laconiek een villa langs de duingrens.
zich doelbewust op de kust en de geldbeluste medemens
bouwt zich laconiek een villa langs de duingrens.
Ik
bedoel dit: wie geeft wie uiteindelijk de definitieve schop,
wie houdt er uiteindelijk mee op? Ik zoek mijzelf stilte, maar
heb niets ten doel dan te weten wie ik mijzelf bedoel.
wie houdt er uiteindelijk mee op? Ik zoek mijzelf stilte, maar
heb niets ten doel dan te weten wie ik mijzelf bedoel.
Hoe
eerlijkheid pure valsheid in geschrifte is, een ongeneeslijk
alibi zolang ik de zoete melk op mijn lippen proef en het vlees
verorber wat eerst nog puur het leven wilde.
alibi zolang ik de zoete melk op mijn lippen proef en het vlees
verorber wat eerst nog puur het leven wilde.
Bezie
dan die ene vlinder zoals zij nog kan. Nog
eenmaal de nectar, de halve appel. Gerafeld,
maar onbekend met haar terugtocht.
eenmaal de nectar, de halve appel. Gerafeld,
maar onbekend met haar terugtocht.
De
lucht grijst, wie zegt mij dat
er niet een nieuwe morgen is.
er niet een nieuwe morgen is.
Als
ik de hele wereld
had kunnen overdoen,
had kunnen overdoen,
misschien
–
Elbert Gonggrijp, Egmond aan den Hoef, dinsdag 1 november 2016
Fotograaf @ Mustafa Yafuz - " Graanakker in Zeewolde "
Muziek Ahnoni & J. Ralph - " Manta Ray "
No comments:
Post a Comment