Friday, March 08, 2013

Nostalgia



Nostalgia
Voor M., Nummer David Sylvian, verjaardag

Jij verdween. In alles wat er
achterbleef was het almaar
terugverlangen naar wat je
nooit was geweest.

Het was lente – de tijd niet
voor de handliggend om er
al van uit te kunnen gaan:
– tere katjes hangend aan
de bomen, knoppen die
op botten staan. 

Heel voorzichtig zijn – de ‘r ‘
nog in de maand en de vorst
hier niet ondenkbaar. Is dit
dan de onmetelijke stilte van
het missen van ons twee?

De lucht is grijs. Het licht moet
nog van toekomst spreken. Als
ik jou begrijpen ga zal het aan
mij niets ontbreken. Ik leef,
maar zonder plan. Waar zal
ik zijn nu ik jou nog steeds
van mijn lippen lees? –


9 maart 2013  




1 comment:

JELOU said...

Die laatste zin......
Valt er goed in zo bij mijn ontbijtje:-)
Mooi werk Elbert!!