Monday, December 29, 2014

LIEFDESGEDICHT


Liefdesgedicht

Je wilt een liefdesgedicht voor me schrijven.
Maar kijk toch, ik ben hier.
Je wilt dat het meer zegt dan wat je schrijven zult.
Maar kijk toch, ik ben hier.
Je wilt in woorden werelden van geluk uitkammen.
Maar kijk toch, ik ben hier.
Je wilt het klein houden en o zo eenvoudig.
Maar kijk toch, ik ben hier.
Je wilt het voorgoed vastleggen.
Maar kijk toch, ik ben hier.
Je wilt alles stelen wat het nog beter maken zal.
Maar kijk toch, ik ben hier.
Je wilt de tijd verkleinen tot de maan en de maan verkleinen tot mijn schoot.
Maar kijk toch, ik ben hier.
Je wilt helder water dragen in emmers van goud.
Maar kijk toch, ik ben hier.
Je wilt een schuimende stilte opstuwen tegen al de geliefden die na ons komen.
Maar kijk toch, ik ben hier.
Je wilt een draad weven tussen doeken en marmeren beelden en boeken en het hoogste lied.
Maar kijk toch, ik ben hier.
Je wilt als lammeren en wijsheid vertellen van ons en verder niets.
Maar kijk toch, ik ben hier.
Je wilt woest en teder alles meeslepen en vergeten.
Maar kijk toch, ik ben hier.

 

@ Hannah Duchamp
 

No comments: