Monday, July 06, 2015

N.N.

N.N.

Als ik jou had verlaten, hoe
vaak had ik je moeten zeggen
dat dit liefde is,

een windvlaag in je gezicht om je
dit indringend te laten herinneren,
jouw natte afdruk op het veld
te liggen als gras.

Waar zou je zijn als ik je voorgoed
in de steek zou laten? In de droge berm
tiert het onkruid weelderig van dorst,
leven en dood.

Was ik ooit eender aan ons verwant, liet
ik het aan die grote woorden tussen ons
als waren wij het er al eerder over eens?

Afkomstig uit een eendere stof? Jij bent
staketsel, er is gegraasd en verkloven.
Word onze ware kern van het misverstand
net zo geschreven of geloofd?


Het verwezenlijkt je, het achtervolgt je
in de halmen in het gelid van het koren.
Jij gebeurde overal, jij was waar ieder
het telkens over had, maar wezenlijk
de kern? Je was er al voor je bestond,
mijn hand zorgvuldig door jouw haar.

Kon ik maar slapen naast jou, maar je
naam,  jouw Godvergeten naam -


@ Elbert Gonggrijp,  Rustenburg, Hotel Restaurant  " De Gouden Karper ", maandag 6 juli 2015
@ Foto's Elbert Gonggrijp,  juli 2015
Bloeiende Verbena in onze tuin

Me and my shadow bij het bankje "Bestaansrecht "
 in het Niemandsland in aanleg

Bomen in een lome zomer te " Oosterhoutpark "
 




No comments: