Tuesday, July 07, 2015

VIOLENT

VIOLENT
Depeche Mode,  album “ Violator “ (1990)
Voor mijn broer Hans


In het spaarzaam licht dat grenzen doet verweken weet ik jou. We hebben een
eerste poging tot lichaam en liefde weer tot leven gewekt. Nu worden de eerste
zinnen tot schets in kaart gebracht. Waar we al die tijd waren gebleven.

De katten vonden in het duister hun onzichtbare vrinden ten prooi. Ze kenden
baas noch steg, maar wilden weer vertrouwd kopjes kroelen. Alsof een vreemdeling
zich niet langer meer te gast wist wat de taal van spinnen bedoelde.

Ik vang het licht met een sigaar en een glas rosé. Was dit genoeg stilstand om
de dag mee af te rekenen alsof mijn leven nooit anders van het pad was afgeweken,
ik noteerde geduldig de renaissance van mijn doordachte gedachte.

Ik wist weer van mijn hand en de pen. De wind moest nog zijn zekere richting
zoeken in een vertwijfeld anders, daar waar ik aan je raakte, daar waar wij ooit.
Maar dat wist je al ook al went het nooit –




















 
Moos
Got'cha

No comments: