Sunday, July 05, 2015

SILENT WITNESS

 
 
Music: (The XX - Intro(Co-exist, 2013))

Silent Witness

Na de bijslaap

Alsof ik aanhaakte op een
nazomerdag, een ware symfonie
van aandachtig ingeklonken
woorden.

Jij was grof als gruis, ik verpulverde
je tot krijt, ik verzwijmelde je knokige
knieën tot lillend geil.

Zo kwam ik thuis. Dat de Raven en
de Merels aan kwaadaardig hun
grillen vloeken naar een
denkbeeldige moeder.

En het blad, het fluistert dat, ijlt nog na
van wat ze aan liefdevolle zinnen.

Ik zou zo eender kunnen. Maar wat als ik
het breekbaar rosy fingered dawn tot
daadwerkelijk oordeel, een hoogst
zoveelst verraad?
  

Ik spuug op de liefde, maar wat
herkauwt zij mij toch na –


 
@ Poëzie: Elbert Gonggrijp, Olvendijk,  Heiloo, vrijdag 3 juli
@ Foto1 . en 2.: " Zelfportretten "


Foto 1.  Mijn stille getuige, Olvendijk, Heiloo juni 2015

 
Foto 2.  Mijn zelfportret van een geknipt silhouet...


 

  
 





Jheronimus Bosch Tuin der Lusten


Oude Hindu Tempel

 

No comments: