Sunday, July 19, 2015

GOD,s CREATOR

Een bestaand gedicht uit de bundel "  Stille getuigen " uit de te verschijnen bundelreeks " Niemandsland "



God’s Creator
Na een nachtelijke dwaling


I

Ik had hier niet om gevraagd.
Dat jij mij huid en haar
binnensloop waarom een
mus en een merel,
Vanwaar die libel
vraatzuchtig
psychopatisch die
ene  kwetsbare
vlinder.

Ik ben niet jouw eerste dag,
niet jouw zoveelste
abonnement op een
mankement, op
een substitutie
van houden
van.

Ik heb haar lief, de
allerliefste, mijn
daadwerkelijk
meest liefhebbende
mens.

Waarom proef ik
zuur de bramen?


II

Vanwaar jouw tranen,
het verweesde kind?
Ik loop gelijk gelijk,
ik loop op dezelfde
wegen en paden.

Hoezo jou nooit te
kennen van jouw
ware naam?

Wij waren immers a
altijd samen?



Elbert Gonggrijp,  zondag 19 juli 2015, vrij snel geschreven na psychotische waan en zwerftocht door de duinen van Egmond Binnen   






No comments: