Friday, June 30, 2017

DOOR MATERIE

Door materie
Naar kunstwerk van Katja Rier
Doorwrocht – de essentie maakt intense gaten in een muur van
het ontwijken. Ik kneed je, ik leef je, maar waar ben je – het is zo
onwezenlijk onecht. Er is zoveel over als weg. Leegte als leegte
ingebed.
Als jij angst bedoelde hoe moet het gevoeld hebben nu het voor
grijpen ligt – graaiende vingers zochten geluk, de achterkant van het
gelijk – door de materie heen. Dit is het huidige standpunt, hier
kan je niet omheen.
Het ligt te grabbel voor iedereen, maar wil een vraag. Doorkneed
als was het werkelijker waar dan wat je erachter hebt gezocht. Een
vergeten tijd voor zover je achter mij kunt kijken. Een ginder
achter het geijkte reiken.
Ik verstil je, ik verbaas je – zeg mij niets. Er waren vingers voor
nodig om het canvas tot deze daad te dwingen. Hoe kunnen wij
jou nog vinden nu jij ons eender in de gaten houdt – in een
andere gewilde dimensie misschien? –
Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  dinsdag 20 juni 2017
Kunstenaar @ Katja Riel - Door materie


<!1 

No comments: