Thursday, June 08, 2017

HEADLINES

HEADLINES


Ik smeed het lood om oud ijzer. Ik heb op mijn strepen
gestaan en de grote letters verzwegen. Ik kan niet tegen
hun beleren in, hun eindeloos gehakketak, verdraaiing
en verfraaiing van de waargebeurde feiten.

Ze mogen wat mij betreft na gelezen sterven in de afvalbak.
Hoeveel doden er ook vallen te betreuren, er kunnen er altijd
nog meer. Het gat in de ozonlaag vergeten, de grutto op zijn
retour, de IS immer bereid om zichzelf te op te offeren.

Trump is zijn eigen kleine Hitler aan het bevechten, de rijken
moeten een eigen America, hun babybox verwerven, een eigen
belastingvrij reservaat met metershoge muren. Hope and
glory voor een no tolerance credit card.

Ik mag voor zwemvesten in de rij gaan staan uitgedeeld
door wetenschapscriminelen. Er wordt een aarde verkwanseld
en hoeveel wens je aan geluk uit te geven. Dubieus de bewijzen
voor wie het hoge water toekomstig zal gaan ontvluchten.

Iedereen heeft het gedaan en voedt de paranoia,
de petrischaal van de nieuwe argwaan. Het staat in
kleine lettertjes te lezen, verdraait zich, vertaalt
zich onheus  tot loze kreten.

De pincode waarmee ik
wordt afgeprijsd weet hoe
duur mijn saldo wordt
afbetaald –




Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  donderdag 8 juni 2017

No comments: