Monday, June 26, 2017

GERUCHT

GERUCHT
Smartphone opname
Nachtelijk uur


Hoe ironisch een Universum dat vindbaar zal zijn,
in al haar uithoeken slaafs aan de primaire logica.
Sterren ontbraken hun binaire code voor het
priemend oog. De tuin is een liefde in vele
variabelen. Wie niet goed naar haar uitkijkt
vergeet haar personages, de geleidelijke groei.

Het wordt tijd voor schaamte. Uit het zicht verdwijnt
de einder, al wat zich van een duidelijker bestaan
vergewiste. Een handreiking, de wansmaak van de
nonchalante kikkers die lichtjaren verder hun
muzikale nostalgie tot heimwee bederven.

Het is wachten op de trage slakken, hun vlekkeloos
smachten. Hoe beminnelijk is het kijken om achterom
gekeken de naakte waarheid in te zien? Als ik doodga
ontvlucht mij dan, zaai nieuwe zaden van zomer.
Ontluik de loftrompet. Zodra ik aan jou twijfel
weet ik zeker dat ik van je hou –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den hoef,  dinsdag 27 juni 2017












No comments: