Monday, April 22, 2019

APRIL SUN

April SunVoor mijn liefste
Notitie


Ergens, in April, je moest hier nu zijn
nog sluimerend, bezig te ontwaken.
Wie was ik toen ik je nog niet zag?

Je moest blijkbaar van ver komen, in
knop nog, bedachte blaadjes, ruisend
in de wind. Je had nog geen gezicht,

maar ik herinnerde vaag je bedoeling.
Hoe vaak zwierf ik wel niet rond om 
je tegen te komen?

Daar was je, je dartelde in de velden,
je was de zon op mijn huid, ontsproot
in mijn gedachten tot de ware.

Ik herkende je toekomst als wilde je
mij zeggen dat ik veilig was in jouw
toevertrouwde armen.

Ik hoorde je stem en keek in je 
in de ogen. Zo vertrouwd,
zo anders zoals ik nu – 


Elbert Gonggrijp,
Wachtkamer GGZ,
Oude Hoeverweg, Alkmaar,
donderdag 18 april 2019





1 comment:

Hilly Nicolay said...

Zo'n zonnige april zon in woorden.