Tuesday, September 10, 2019

INHOUDELIJK

Inhoudelijk


De varens openbaren hun patronen in een eensgezinde
gelijkenis terwijl de libellen kriskras in hun laatste kansen
het luchtruim doorkruisen. Dit wil de natuur – een herfst
in aantocht, nauw verwant in een ongekende wetmatigheid 

van getallen en reeksen. Hoe moet ik eender wezen nu
ik er wezenlijk niet van verschil? De tijd kruipt ijlings aan
mij voorbij, ik benader haar amper, alles gaat over, het is 
een onophoudelijk streven dat ook mij gegeven is. Ik 

besta, dat is zeker, maar voor hoe lang? De zon schijnt,
het regent zachtjes, de wereld wil niet langer stil gaan staan.
Zij bestaat bij deze om uiteindelijk te zullen vergaan,
hier in dit omvangrijk ogenblik – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 10 september 2019

No comments: