Monday, September 23, 2019

INSTRUCTIES

Instructies


In het diepe gegooid hapte ik naar lucht – de schrik
nauwelijks te boven moest ik eraan geloven of ik wilde 
of niet. Dikwijls ervoer ik later hetzelfde drama niet 
tegenstaande dat het om geheel andere zaken
ging – een weerbarstige stem  die mij continu

achtervolgde. De uitputting nabij moest ik alle zeilen 
bijzetten om gevaren te ontwijken tot ik weer op het 
droge klom, beschutting vond in een taal die 
voorlopig huisvesting verleende – mij adem gaf
in geval van die nood die mij belemmerde.

Het verleden verleden tijd te laten zijn – de bevangen
geest die weerstand bood tegen alles wat hem
ingefluisterd werd – in de hoop dat het over zou
gaan, in mindere mate zou hinderen – aan 
de kant te klauteren in volle glorie – 


Elbert Gonggrijp, 
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 24 september 2019

No comments: