Tuesday, August 09, 2016

AFORISTISCHE HAIKU

AFORISTISCHE HAIKU
Haiku-wandeling met Anky Floris
Duinen Egmond Binnen
N.a.v. Anky’s levenskunstspel
Vraag: “ Wiens pad verlicht jij “
(Kaart “ Licht op je pad “)


Het onzichtbare.
Wat ik duid als pad maar licht.
Altijd een altijd.


De struiklaag duister.
Het oogt Braam en Netel.
Ergens vaag het zicht.


Het laten kijken.
Hoop heeft vaak groei voor ogen.
Als je het wilt zien.


Tussen doorns licht.
Ik reik je die hand en ogen.
Altijd aanwezig.


Jij bent het zo jij.
Zoals ik jou ben wil jij.
Zon om zon luistert.


In stilte en licht
bewonder ik jouw stilte
geef het je terug.


Als licht en liefde.
En als in zomer en zon.
Zodra ik het licht.


Alles zoals nu.
Nooit anders, maar lichter nu.
Voor jou en altijd.


Zoals hier een vraag.
Een vogel in een laatste zon.
Ik geef geen antwoord.



Elbert Gonggrijp,  Egmond Binnen,  dinsdag 9 augustus 2016
Foto Conny Lahnstein: gebruikte Levenskunstspel kaart
Muziek David Sylvian " The shining of things " 


No comments: