Tuesday, August 16, 2016

DEO VOLENTE

DEO VOLENTE *
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Uilenogen nodig in de nacht “


Om jezelf aan jezelf te doen herinneren is geduld nodig. De
nervatuur van het vergelend blad van de Zonnebloem, het
gebogen hoofd al gereed voor zaad en een op handen
zijnde herfst. Zoals het lot telkenmale.

Ik fixeer mijn blik steevast op die ene mier tussen de voegen
van de tegels wiens bewegingen ik nooit begrijp. Heb ik angst
voor deze kleine natuur buiten mij om, ben ik net zo
toevallig als wind en regen?

Een geboren worden en sterven macaber als nietig
tegelijkertijd? Maar jij bent er, ik herken je alsof het
altijd in het licht te bezien valt van deze late nazomer.

Terwijl zij komt zoals zij gaat –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  dinsdag 16 augustus 2016


* Als God het wil(Bijbel Jakobus 4:13-15)

Pasteltekening @ Juke Hudig  " Uitgebloeide Zonnebloemen "


No comments: