Tuesday, August 02, 2016

BRUGGE IV

BRUGGE IV
Markt

TROEF


Deze wereld deint een krachtig tierlantijnenspel, een Belfort
van olijke zomerklokken. Even historie terug herhalen dat alles
lang zo erg niet is. Jij kunt dit al horend begrijpen als je er
maar oren naar hebt.

Van het nors gezicht van de gevels haalt de zon haar schouders
op. Een lichte monumentale frons statig in het herrijzen torent
hedendaagse en hemelhoog het helle ochtendblauw.

Het voetvolk fotografeert als doldwaze mieren in alle talen
summiere raaklijnen waar de geschiedenis onderhuids. Het
ligt er als stof van eeuwen. Jij verlangt dit als een thuis
zolang je hier zult bivakkeren.

Ik wil je hier de wereld te schilderen te schrijven vollediger dan
ik als kans kon pogen. Ik ben een dichter een toerist vluchtig als
een toets van een verlaat impressionisme.

Als ik weer arriveer waar ik ooit verbleef schud ik
mijn kaarten, herlees de hanenpoten, speel mijn
laatste troef uit –



Elbert Gonggrijp,  Brugge,  zondag 31 juli 2016
Foto's Elbert Gonggrijp Markt: Belfort en ingang Steenstraat




  

No comments: