Friday, March 10, 2017

PARALLEL

PARALLEL
Als je er even niet bent
Uitgewerkte Smartphone opname


Jou tegenkomen in het verkreukelen, mijn afgepaste eigen
bedtijd, mijn zoekgeraakte tijdlijn. Er is niets zo aanwezig als
deze aanstaande nacht, niets zo duidelijk als dit te moeten
raden naar. De directe omstandigheden van het leven
naast jou. Er uren op voortborduren, ideeën wat het zou.

Ik vermoed ergens een lamp en zwaai met de deur,
het bekende onbekende. De digitale cijfers van de
wekker gloeien rood op als in barensnood. Ik kan ze
trachten te tellen, er het wachten mee verkorten.

Je bent er wel degelijk, maar in doodse dingen die je
loslieten te gaan. Naast mij gebeurt er nagenoeg niets.
Mijn ademhaling en bloedsomloop de enige werkelijke
parameters voor stilte. Zo dichtbij en toch wezenlijk anders –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zaterdag 11 maart 2017
Fotograaf onbekend van een even onbekende blog....













No comments: