Saturday, September 08, 2018

BEYOND

Beyond


Een verleden en een toekomst als een tegelijkertijd,
als het hedendaagse. Een als het ware, een voetstap in
het platte vlak en dan het nakijken. Meer dan het
heelal ben ik een eeuwig nu lang. Het is maar
hoever je het beschouwt.

Bomen en vogels herhalen mijn zicht onbeperkt. In
mijn denken besta ik zodra ik mij ervan bewust ben,
een tijdgat zonder ruimte. Ik ben zo ogenblikkelijk,
de wereld slaafs aan mijn voeten. Hoe buigt licht
zich af naar een nabije toekomst?

Er is geen begin of einde. Ik denk wie ik ben gelijk
de zon en de sterren, de wolken, het weer. Niets is
afgelopen, ik creëer mijzelf en draai mijn eigen
roekeloze ronden. In mijn hoofd mijzelf eigen,
matelozer dan het te beseffen 



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 8 september 2018

N.a.v. de Youtube video - Dr. Michio Kaku - The Universe in a Nutshell



No comments: