Saturday, September 08, 2018

DIMENSIE

Dimensie


Ik kan mij in elk heelal verplaatsen, verslik mij in de hiaten. Ach
onvolledige evolutie, hoeveel gedachten passen in jouw ontbrekende
dimensies? Behoed mij voor de val, wees gewaar van de appel.
Hij doet recht aan wetten die ik niet vertalen kan.

Ik ben vollediger dan nu, kan in gedachten voor en achteruit,
Zie je dan niet hoe uitverkoren ik ben? Hier en daar verblijf ik net
zo tegelijkertijd. Alsof ik meer ben dan ik zeggen kan, los van
elke som. Een toevalstreffer, een vrij elektron.

En de liefde, mijn liefste? Excuseer mij de processen waaruit
wij zouden moeten blijken. Het is jij en mij waarschijnlijk. Waarom
er zoveel woorden aan te wijden? Wat immaterieel van zich
doet spreken heeft aan ons meer dan genoeg –



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 8 september 2018

N.a.v. de YouTube video van Dr. Michio Kaku - The Universe in a Nutshell



No comments: