Sunday, December 23, 2018

ONDANKS

Ondanks
Voor mijn liefste
I-Phone opname


Zij doet jou dichterbij dan jij
haar ooit denken kan, zo dikwijls
is zij, strijkt plooien glad waar
ik heen en weer dein in
het houden van.

Zo nu en dan loop ik averij,
moet ik beseffen wie jij bent,
maar jij geeft het mij een
heel lichaam lang.

Liefde te hebben oneindig
sterker van levensdrang,
onuitputtelijker van geduld.

Ik heb mijzelf jou toebedacht
en wik en weeg teveel. Jij bent
mij reeks ten deel, elke dag
en nacht.

Niets lijkt jou ooit teveel. Waar
ik reeds ben afgehaakt pak jij
steeds de draad weer op.

Jij bent voor mij het labyrint
waar jij steeds de weg in vindt.
Waar jij doet waaraan ik dacht
kust jouw mond de mijne zacht
opdat ik je ontdekken zou: 

een man, een vrouw,
ik hou van jou – 


Elbert Gonggrijp, 
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 22 december 2018




1 comment:

Hilly Nicolay said...

Dit past mooi bij Kerst!

Fijne dagen!