Sunday, December 23, 2018

WAT VERDER TER TAFEL KOMT

Wat verder ter tafel komtVoor mijn liefste


… verstomt zodra je nader komt. Voorheen was ooit
een duidelijker voorheen nu alles betrekkelijk is, nu jij
nog zoveel dichterbij als verder weg. Moeten wij niet
in overleg, moet de liefde besproken terwijl het eerder
gewoon welbespraakt van daadkracht was.

Ik wil je, ik wil je maar al te graag voorbij de twijfel,
voorbij de vraag. Voorbij de mist, de aanhoudende
regen, voorbij de winterse kou het houden van, jou
in de trant van wat zich zo degelijk vertrouwd,
iets wat mij er niet van weerhoudt jou tot
agendapunt te maken.

Zie de vogels hun gerucht staken, zie hoever jij al
genaderd bent. Er hoeft geen vergadering belegd
om na te gaan hoe levensecht jij voor mij bent.
Dichtbij of veraf om het even – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zondag 23 december 2018 


No comments: