Thursday, December 20, 2018

VINTAGE

Vintage
Uitgewerkte I-Phone opname


Moet ik jou herinneren anders dan hoe de dingen
zich voltrekken zoals jij toen, terwijl? Je bedoelde jezelf
een verschoten foto, maar dan anders, de herinnering
aan een vreemde, alsof je nooit later dan eerder.

Zoveel vergeten was je de vervaalde kleuren met
een eigen benaderbare toekomst. Ik had je moeten laten
gebeuren zoals je naar mij omkeek, een tijd
van komen en weer teruggaan.

Een gat in mijn geheugen. Daar waar jij stond in
een tuin terwijl de dagelijkse dingen niet veel verder
komen dan waar ik nu ben gebleven, mijzelf jou
zo duidelijk voor ogen voorbij de foto.

Een echo in de kamer, vollediger
dan in mijn huidig kijken
het verkleurde gisteren – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
donderdag 20 december 2018

No comments: