Saturday, August 23, 2014

Mozart


MOZART 

Voor Conny

Onder de vleugels van de muziek van Mozart
 

Met ingetogen stem laat jij mij steeds mooier
klinken, hoe onderhavig ook de tijd, hoe
afhankelijk mijn onmogelijk oor.

Jij bent niet van gisteren, hebt met jouw mond
de zuiverste melodieën doorgrond. Je zong ze
uitzonderlijk gewoon alsof jij het nooit anders
had gekund.
 

De ruimte echode ervan. Jij hebt er mij zo lieflijk
van doordrongen dat de wereld er zuiverder van
klonk, het leven bedoeld was liefde te beminnen
Omdat wij dat eigenlijk willen.
 

Je was een grondtoon, ik luisterde . Ik wist jou zeker,
maar waarom, alsof het al eerder. Ik herkende wie
jij bejubelde. Jij leefde. Ik herkende alles wat
jij bedoelde.
 

Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  zaterdag 23 augustus 2014 


No comments: