Friday, April 24, 2015

O, Guardian Angel......

 
O, Guardian Angel, my Garden Angel
Ergens daar waar –   

 
In de Indische kers zingt het welluidend naar luid, een verlangen
naar overstemmen, mijn macho, mijn merel. Al die kerels doen
het hardop en almachtig jachtig tegen elkaar in.

Ze zeggen ik ben zo onzichtbaar alleen, maakt niet uit met wie.
Ik kan het beamen. In de deuropening bevries ik bijkans en
schiet een video, een plaatje, een geluidsopname.

Maar vanwaar. Het blijft gissen hoe hij daar zit, comfortabel of
dusdanig uit zijn sas. Waar wachten de dames, waar sla ik
alarm als alles tevergeefs en de besluipende kat.

De ochtend stokt mijn adem, huivert haar geluiden van stilte, het
holle logge straatverkeer. Een enkele mens met een uitgelaten
hond, een sporadische daad van schatplichtig leven.


Ik doorgrond niets, maar ken deze voorbarige wereld. Mijn
vriendin slaapt zich zacht de onschuldige slaap. Man merel
doorwaakt, hij slaakt luidkeels honderduit dat hij bestaat.

Ik kan het beamen. Ik stip hem aan, een geluid bevroren in een
ergens daar, het nog maagdelijk zwart van vermoeden. Een overal
hier, in het park, de bomen, op de nok van het dak.

Zover het oor reikt, zover hij geruststelt dat zijn en mijn
dromen evengoed mogelijk. Het indringend luisteren
naar een welluidend verstaanbaar ontwaken –

 
@ Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  Overdie,  vrijdag 24 april 2015,  6.24 uur
@ Foto's Elbert Gonggrijp, behalve de Merel(Google Afbeeldingen), april 2015
@ YouTube fimpje Merel: Elbert Gonggrijp,  Overdie,  vrijdag 24 april 2015,  5.14 uur








 

 

No comments: