Sunday, April 12, 2015

SMALL CHILDREN

SMALL CHILDREN
Wandeling met Conny en de kleinkinderen
Park Oosterhout


De kleine vocabulaire: ik heb in de holte van vragende
kinderogen hun sprookje erkend, mogelijke neuzen
gesnoten, een speelse hond genoten.

Het rad draait in het zinderende licht een volle zomer.
Ik fotografeer elke voetstap tot bemind, een eerste
verkenning dat ik hun nieuwste opa.

Hoe leg je uit dat jij voortaan geen raadsel voor hen 
bent, maar een naam met de volwaardige klank van
eveneens te houden van?

Links-rechts-links te kijken tegen elk verkeer in,
hand in hand veilig over straat de grillige auto’s
uitgeweken. Let jij goed op zoals ik ook voor jou?

Hoe er steeds meer geheimen en verhaaltjes willen
toevertrouwd. Dat houden van geen troetelbeer,
maar ook die andere man naast oma.

Liefste, daar sta ik dan en kijk mijzelf een camera,
verglijdend perspectief van regisseur naar mijn armen
om hun prangende vragen en een uiteindelijke rol –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  zondag 12 april 2015



No comments: