Monday, July 31, 2017

CLOSE UP

CLOSE UP
Voor mijn liefste

De liefste in bed verlaten nadat zij is ingeslapen. Daarvoor
heeft zij mijn armen echt nodig gehad. Ze wil mij dichterbij dan
zij ooit had kunnen dromen en zo krijgt ze het – dichtbij.

Daarvan poëzie willen maken in een nacht die gedempt aan
laatste geluiden doet. Van die hele lichte, het aangename ruisen
van de wind, het vervolg ervan in de bomen – zo nabij.

Ondertussen droom jij jezelf veilig geborgen in mijn armen.
Wees maar niet bang, over dit gedicht valt kort te zijn. Ik moest
gewoon schrijven dat niets mooiers is dan naar jou te kijken.

Ik hoor je zachtjes ademen in je slaap en zie je houding van het
kleine kind. Weldra zal ik naast je kruipen en mij in dezelfde houding
schikken. In vertrouwen met elkaar de liefde geheel eigen –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  maandag 31 juli 2017

No comments: