Monday, July 03, 2017

NU

NU
Uitgewerkte Smartphone opname


Nu ik niets aan het toeval overlaat, de nacht
zich ordent tot flarden gedachten, zinnen zonder
samenhang, een ega nog ten ruste,

nu de kikker zijn prooi vangt, de muggen belust
op bloed, nu mijn notities her en der, chaotisch
zonder einde, het vlotte handschrift, nu ik mijzelf
er niet in herken,
 
nu ik in alles wat ik aantrof, de tijd een boek,  een
doorlopend verhaal, een wordt vervolgd, nu ik mij
herinner wie ik mij ben gebleven, buiten alles
om, nog voor de ochtendstond,

keert uiteindelijk de slaap weer terug en de
vraag waarom achteromgekeken. Nu ik zowel
hier ben als jij daar, mijn gebed een laatste
gebed, nu ik zoveel hier ben als jij nu,

nu ik doortastend ben
van blijven, nu ik aarzel
om te gaan –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  dinsdag 4 juli 2017









No comments: