Tuesday, March 20, 2018

DAAROM

DAAROM
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Vertragen “


Omdat ik de vogels voer, daarom. Alles verglijdt, alles gaat voorbij,
net als jij nu. Ik heb gezien hoe afwezig jij hier bent, het is verdomde
koud, het waait, er is onvergeeflijk licht, bijna lente, en toch.

Ik houd van je, voorzichtig, mijn ogen zoeken de jouwe, mijn handen
reiken jouw aandacht, het vriest, het houdt aan, ijssplinters op de
donkere vijver. Wat wij nu werkelijk willen.

De takken nog kaal alsof ze verlangden naar hoger, verder. Niets
gebeurt er, niets. De norse schaduwen als groeven in een oud
geworden gezicht. Er is geen tijd dan deze willekeurige.

Ik houd van je, ik houd zielsveel van je, als een mens. Zie mijn
bedelende gebaren om water om brood, zie mij schuilen in het
huis van onze toekomst, in later.

Een bloeiende Krokus,
maar in hemelsnaam
voor wie –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 20 maart 2018
Foto @ Masja Prinsen - " Ook dit is lente, ijsvormen na een koude nacht "




No comments: