Monday, March 05, 2018

RECHTSOMKEERT

RECHTSOMKEERT
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Na het intieme genot “


De bewegingen vertraagd tot onherstelbare fouten , hoop
dwars tegen elke vorm van licht de rug toegekeerd. Hoezo eeuwig
zonde? Als de vrucht niet rijpt en de bloeiwijze geschonden
moeten dingen over en terdege voorbereid.

Hoezo liefde? Zij is onderweg, maar zolang. Ik spreek het
hartzeer niet tegen als zij niet aanwezig, de liefste, de meest ultieme.
Als ik eeuwen eerder had geleefd dan bezong ik de eeuwige
vreugde of plengde hevige tranen.

Dit is wat ik schrijf. De ogen die breken na het invallen van
de dood, mijn koele handen waarmee ik je ontvang. Het Rigor Mortis
van het onomkeerbaar verstijven. Niet dat ik je te verzwijgen heb
of naar het definitieve einde verlang, maar soms –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
maandag 5 maart 2018
Foto @ Vadym Livria - Bevroren bloemen bij zonsondergang




No comments: