Saturday, March 31, 2018

NACHTMERRIE

Nachtmerrie
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Schimmig “


Wat overdag onschuldig had geleken nam mij ’ s nachts
bij razernij. De dekens opzij om het later tot bedaren. Kon ik
nader verklaren wat mij had bezeten? Het moet ogen,
mond, handen, voeten een heel lichaam, een geest.

Het moet hier zijn geweest voor je het begreep. Het had
aan de liefde nooit genoeg, het bezwangerde mij met een heel
leven, haalde een geschiedenis naar boven – vader, moeder,
dochter, zoon en velerlei verhalen.

Het was er al eerder voor het mij in het donker besprong.
Het moet er al die tijd zijn geweest voor het zich manifesteerde.
Het liet zich pas vergeten toen het in de menigte oploste,
waar het als gedachte en gedaante verdween –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 31 maart 2018
Herkomst foto's onbekend, Google Afbeeldingen - " Schimmen "




No comments: