Friday, February 01, 2019

LENTEMENT

Lentement
Uitgewerkte I-Phone opname


Bijna bedaard gaan de voortvarende golven
overstag, vinden voortrollend hun weg als
ware veroveraars, gooien trossen los.
Strand door grootspraak bedolven.

Zee en lucht vergissen zich in de mist,
een schouder aan schouder gebroederlijk
vermissen, een vaag bericht op een milde
winterdag. Het sneeuwde vannacht.

Het deerde echter niet. Hier vind ik de rust
die ik eerder zo duidelijk ontbeerde. Hier, 
in de harteklop van de branding, in het
bruisen van het schuim.

Langzamerhand word ik teruggedrongen
naar mijn oorsprong, langzamerhand word
ik door mijzelf overmand zoals een meeuw
mij in de gaten kreeg – 


Gedicht + Foto Elbert Gonggrijp,
Strandpaviljoen ‘ De Uitkijk “,
Egmond aan Zee,
vrijdag 1 februari 2019







1 comment:

Hilly Nicolay said...

Langzaamaan de rust terug.