Tuesday, January 26, 2016

ALL MINE

ALL MINE
N.a.v. dichtregel Sylvie Marie
en titel Portishead


De katten krabben secuur
grote gaten naar behoefte
in de natte onwillige
winterse aarde.


Ik loop een wankele pas
door de net verworven buurt.
Ik moet mijzelf nog een
daadwerkelijk thuis, maar
mijn tegenstribbelend
lichaam.


Overal wil weer het
aarzelend licht. Ik trek het
beeld mijn netvlies in.

Het zijn weer zo van die
dagen.

De kleinste dingen. Maar
wat is dan de definitie
van geluk?


Je lacht weer als vanouds. We
hebben het grootste onheil
overwonnen. Zon en schaduw
van elkaar gescheiden. Leven
tot een nieuwe draad en daad.


Er heerst geen stilte,
maar het geschetter
van welwillende
spreeuwen.


Hoe relatief dan de
voorgewende zorgen -



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  dinsdag 26 januari 2016

No comments: